Dear Diary #29

Eindelijk was het zover, maandag stapten we al vroeg in de auto om lekker op vakantie te gaan. De bestemming dit jaar was weer ietsje verder weg dan de afgelopen twee jaar Frankrijk. We reden als eerst naar de tussenstop die we geboekt hadden. Na een avond en nacht rust konden we de volgende dag verder naar de eindbestemming! De Franse Alpen! Natuurlijk gingen we er op uit, en zagen we een hoop prachtige dingen. Kijk mee naar een fijne vakantie week in Frankrijk!

MAANDAG

Kwart voor 7 in de ochtend, drie kwartier later dan gehoopt, zitten we er klaar voor. Tanken en dan begint de lange reis.

Onderweg stoppen we een paar keer, waarvan een keer wat langer om even te voetballen met Nim. Het grasveld staat vol mooie bloemetjes. Ik maak er een mooi bosje van om te laten drogen.

Na zo’n 9 uur in de auto inclusief de stops onderweg arriveren we op onze eerste bestemming. Camping La Croix d’ Arles. Ons verblijfje voor een nachtje is een Yurt. Dit was echt super leuk!

Nim heeft het direct naar zijn zin! En hoe leuk, de hele Yurt was behangen met deze wanddoeken, en gekleurde meubels met handschilderingen erop.

We hebben een enorme ruimte om de Yurt heen helemaal voor onszelf, en ook twee hangmatten.

Relaxen, meer doen we niet. 9 uur in de auto is best vermoeiend, ook als je bijrijder bent 😉

Nim test het zwembad nog even na het avondeten… conclusie was dat het veel te koud was.

Sfeer in de Yurt. Goodnight!

DINSDAG

Dinsdag rijden we al weer vroeg weg van de camping. Onderweg hebben we meerdere van deze pitstops. ‘Ik moet plassen in de blammetjes!! ‘

De bergen worden hoger en hoger onderweg. Prachtig!

We rijden langs het plaatsje Annecy, langs een enorm groot blauw meer. Wauw, wauw!

Als je denkt dat je al hoge bergen hebt gezien, zie je erachter nog hogere! We zijn er bijna… Nog een uurtje te gaan.

Iets na 16.00 arriveren we na weer zo een 9 uur rijden eindelijk op de camping. Het is een Huttopia camping in Bourg-Saint-Maurice. Nimmetje is moe, papa en mama zijn moe, het is behoorlijk warm, we kunnen eindelijk rusten en vooral: Genieten!

Nog even boodschapjes doen, en wat een uitzicht als je dan de supermarkt uit komt lopen, echt bizar mooi. Gelukkig lag de supermarkt bijna tegenover de camping, ideaal.

Nog even afkoelen met een plons in het zwembad. En dan is het al gauw bedtijd voor ons alle drie.

WOENSDAG

Onze eerste volledige dag zonder reizen. We houden hetrustig en blijven op/rond de camping. Als we de camping afwandelen lopen we zo tegen een stromende rivier aan.

Kay heeft het ook enorm zijn zin, en maakt een hoop foto’s.

Steentjes zoeken om te gooien.

Als we verder wandelen vinden we een blauw meer verstopt achter wat bomen en struiken. Nog geen 10 minuten lopen vanaf de camping. Wat een heerlijk plaatsje, je zou hier maar wonen! <3

We wandelen verder want we zien eengrote speeltuin waar Nim even lekker kan spelen.

He’s out!

En wij eten even in alle rust lekker buiten in het zonnetje.

DONDERDAG

Donderdag 20 Juli, het is mijn verjaardag! 29 ben ik geworden. We besluiten om terug te rijden naar Annecy, hetplaatsje waar we voorbij kwamen op de heenweg. Nim vult zijn tasje voor in de auto, en we kunnen gaan! Het huisje op wieltjes voor hem is hetsoort waar we deze week in verblijven!

On the road. Blue skies and mountains, just how we like it 😉

Na dik 2 uur in de auto door file, laten we Nim eerst spelen in de eerste speeltuin die we tegenkomen.

Annecy is prachtig. Helaas heeft Nim het iets minder naar zijn zin, hij wil vooral spelen of een speelgoedwinkel zoeken en zeker niet doen wat wij willen doen. We houden zoveel mogelijk rekening met hem, maar vinden dat niet alles naar zijn zin kan gaan. Een fotootje samen kon er net vanaf, en gelukkig is het een hele leuke geworden.

Alle huisjes en gebouwen hier hebben prachtige pastel kleurtjes. Ik wil dat ook in Nederland, zoveel gezelliger.

We rijden nog even naar een plekje aan het grote meer, maar zodra ik wat foto’s maak is Nim er helemaal klaar mee.

En wij ondertussen ook, eigenlijk. Onderhandelen met een vierjarige de hele dag word best vermoeiend, en je wilt toch een leuke vakantie en geen chagrijnige vibes. We gaan dus na een kwartiertje hier te hebben gezeten, terug naar de auto.

Eenmaal bij de camping ploft hij buiten neer met speelgoed terwijl wij eten maken.

Goodnight!

VRIJDAG

Goedemorgen vrijdag. Vandaag is het wat frisser buiten dus de lange broek gaat aan. Nim speelt met zijn autootjes terwijl wij de koelbox inpakken voor nog een dagje eropuit. Vandaag is Kay jarig, en hij kiest ervoor om het hoger op te zoeken. We gaan naar Tignes. Een skiplaatsje op 2100m hoogte.

Onderweg gaan we hoger, hoger, en hoger. Wat een uitzichten. Waarom is Nederland zoooo saai en plat??

Sneeuw op de bergen in Tignes.

En na wat eten, spelen en wandelen valt er een enorme regenbui op ons hoofd. Nim heeft het koud en krijgt mijn trui aan. Staat toch te schattig zo?!

We zijn weer op de camping. Gister op mijn verjaardag aten we helaas geen taartje, maar vandaag wel. Een chocolade eclair, zoals elk jaar als we onze verjaardagen vieren in Frankrijk. Yum!

We sluiten de dag actief af. Voetballen, rennen en dikke pret. Even afmatten voor het slapen gaan.

ZATERDAG

Zaterdag is het weer boodschapjestijd. In Nederland haat ik boodschappen doen, maar in het buitenland niet. Zoveel andere dingen (en veel lekkerdere dingen haha)

Favoriete snack. Watermeloen met geitenkaas.

We blijven vandaag lekker op de camping. Even chillen, spelen met Nim en vooral niksen. Heerlijk! Vooral Nim geniet enorm, de uitstapjes hoeven van hem niet zo nodig.

In de middag duik ik de wifi area in om vast de diary uit te typen tot aan vandaag. Scheelt toch weer voor als we weer thuis zijn. Gezien iedereen in het zwembad ligt is het heerlijk rustig en zit ik er alleen met een muziekje op mijn hoofd.

De mannen zitten er zo bij. Gamen!

Kay gaat nog een avondwandeling maken, en komt terug met koffie van de MacDonalds die ook bijna tegenover de camping zit. Het regent inmiddels flink, dus we duiken de bank op en kijken ‘Shadow Hunters’ op Netflix. Je kan dingen downloaden om offline te kijken dus dat hadden we voor we vertrokken gedaan. Super handig!

Er hangen enorme onweersbuien in de lucht. Tussen de bergen is dat nog heftiger. De meeste avonden eindigen hier dan ook met onweer en regen. Maar zolang dat alleen ‘s avonds en ‘s nachts is vinden we het helemaal prima. Geen hete avonden en nachten, dat scheelt een hoop slapeloosheid!

ZONDAG

Zondag gaan we het weer wat hoger opzoeken. Arc 1600, oftewel een berg op die op 1600 meter hoogte ligt. We kunnen vanaf Bourg-Saint-Maurice treinstation (20 minuutjes lopen vanaf de camping) met een speciaal treintje omhoog. Doodeng, vond ik! Net een achtbaan, alleen is het naar beneden gaan wat langzamer 😉

We zijn boven in 7 minuten. Kay maakt foto’s en wij wachten een eindje bij de rand vandaan op hem. Ik heb geen hoogtevrees maar dit was wel mega hoog (en eng).

Arc 1600 is eigenlijk een skiplaatsje. Er zitten hotels, en skipistes, maar ook wat eettentjes, uitkijkpunten, en wandelroutes. En een speeltuintje! Zo proberen we het leuk te houden voor Nim, hij tussendoor speelmogelijkheden, en dan weer even iets doen wat wij leuk vinden..

Als we weer terug naar de camping wandelen, lopen we langs het circus. Nim ziet de kameel en de paarden buiten staan en word echt wild enthousiast. We beloven hem na het avondeten te gaan.
Mega spannend vond hij het! Het was een kleinschalig familie circus, en we hebben alle drie genoten!

Zijn gezichtje verklapt hoe hij het vond :).

En dat was dan ook de laatste foto van deze heerlijke eerste vakantie week. De diary van afgelopen week, week 30, verschijnt een dezer dagen ook nog!

Fijne nieuwe week!

About Pauline

Ik ben Pauline, de jonge, creatieve mama achter deze blog. Ik woon samen met Kay in een klein huisje in Rotterdam, en op 2 Mei 2013 werd onze zoon Nim geboren, hij maakte ons mama en papa.