Dear Diary #29: Vive La France, Birthdays & Zon

Oh oh, wat hadden wij een fantastische week afgelopen week. We gingen lekker op vakantie, naar een kleine camping in Frankrijk. We hadden onwijs geluk met het prachtige weer, hoewel de eerste twee dagen best een beetje heet waren… maar dat gaf niks want we vermaakten ons prima met een zwembad, ijsjes en enorm veel chillen. Ook waren Kay en ik jarig, aten we eclairs in de zon, en maakten we fijne uitstapjes naar Franse dorpjes en Franse riviertjes. Kijk mee!

MAANDAG

45Maandagochtend vertrekken we al vroeg, half 6 rijden we de snelweg op in Rotterdam. Nim is enthousiast, en ook wij hebben er zin in. Eindelijk op vakantie! Na bijna 3 uurtjes rijden zitten we al gauw in Frankrijk, we hebben een tussenstop ingelast in het plaatsje Gravelines.

15We sjokken in de warmte naar het strand.

10We hebben het hele strand voor ons alleen. Alleen is het water zo laag dat het niet aan te lopen is dus blijven we in de duinen zitten.

14Nim vind het fantastisch! Die maak je altijd blij met het strand.

13Na weer een paar uur rijden stoppen we ergens op een ‘aire’. We hebben geluk, toiletten, gras en een schaduwplekje. Nim speelt heerlijk met zijn speelgoed, en we lunchen.

44Yes! Iets na 17.00 arriveren we op Camping Les Molieres van Indi go! Het is bloedje heet, dus we dumpen de spullen in de caravan en pakken de tas met zwemspullen en rennen achter Nim aan naar het zwembad. Omdat de camping niet groot is, is niets ver lopen. Vanaf de caravan zien we het zwembad dus ook!

12Kay en Nim gaan lekker spelen na het avondeten, terwijl ik de tassen leeg in kastjes en de boel probeer te luchten… want oei, het is heel heel warm in de caravan. We hebben een vrij zonnig plekje haha.

DINSDAG

43Goodmorning!! We sliepen allemaal niet zo fantastisch, want wat was het warm! Nim is al voor 6.00 wakker en ik ga meteen met hem buiten zitten om af te koelen, kan Kay in bed nog een beetje rusten van de lange autorit. Ik heb immers geen rijbewijs dus hij heeft alle uurtjes gereden.

42De voorspelling voor vandaag? 40 graden! Heet, heter, heetst! We staan al vroeg bij de Super U, een big ass supermarkt in het dorpje Sille-la-Guillaume. Wat zijn Franse supermarkten duur, we zijn wel 100 euro kwijt… daar zouden we thuis veel meer voor gehad hebben. Nog even een auto selfie terwijl we op papa wachten.

41Terwijl Kay geld pint, spelen Nim en ik bij dit leuke houten treintje.

40‘Wil je een foto van me maken voor dit toffe muurtje?’

16‘Wil je er dan ook een van mij maken?’

39Op het heetst van de dag zitten we binnen, ik wil geen verbrande huidjes; better safe than sorry. In zwemkleding hangen we voor de laptop met Nim’s nieuwe favoriet: Finding Nemo.

38Het is iets afgekoeld in de avond, tijd voor gezelligheid. We zoeken het pleintje op waar al het leuks zich bevind: De gezamenlijke speeltent bomvol spelletjes en speelgoed, de eetkar, het zwembad en de receptie. Het staat vol met picknicktafels waar je fijn kunt zitten buiten. Ik leer Nim hoe hij moet hoelahoepen. Dat vind hij geweldig!

17Voor het slapen gaan, gooien we samen zo’n een balletje over wat blijft plakken aan een soort batjes d.m.v klittenband. Nim bakt er niks van, de bal gaat alle kanten op, behalve de mijne!

WOENSDAG

Hip hip hooray, it’s my birthday! 28 jaar alweer. Dat vieren we in Le Mans met een beetje shoppen en wandelen. Hier alleen foto’s gemaakt met de Nikon, dus die zien jullie gauw 😉

46Onderweg terug naar de camping halen we uiteraard ook nog lekkers. Eclairs! Yum!

7We gaan weer even zwemmen en afkoelen, het zwembad is klein maar eigenlijk ook helemaal prima. Nim zijn ding? In het water springen vanaf de kant. Ik zit aan de kant vlak naast hem en Kay in het water voor hem… het gaat dus zeker niet mis 😉

37‘S avonds wandelen we een rondje rond de camping, die zit aan een fantastisch groot meer. Aan de andere kant van dit meer is het ook onwijs leuk: Diverse eetgelegenheden, een zwem strandje, pony’s, een grote speeltuin, verhuur van waterfietsen en kleine bootjes, en elke dag live muziek tot ‘s avonds.

9De kleine man vind het allemaal prachtig, fijn om hem zo te zien genieten.

36Als we weer op het gezamenlijke pleintje zijn, gaat Nim meteen weer op de hoelahoeps af en vraagt of andere kindjes samen willen spelen met hem. Op het avondprogramma deze avond: Live muziek!

DONDERDAG

35Na de 20e, komt de 21e… Kay zijn verjaardag! Altijd twee dagen feest hier ;). Kay kiest ervoor om het dorpje Fresnay sur Sarthe te bezoeken. We wandelen, zitten en maken mooie foto’s.

34Ik maak onze favo lunch: Een brioche sandwich met kaas, kipfilet, spiegelei, kerrie mayo en sla

33We stappen in de middag weer in de auto, op naar nog een leuk dorpje: St Leonard du Bois. Kay is dol op rivieren in Frankrijk, brings back memories zegt hij :). Ik chill op een kleedje terwijl de mannen in het water pootje baaien.

32Rijden, rijden, rijden, we love it! De wegen, uitzichten, en volle velden zijn zo mooi hier.

30‘S avonds is er een spelletjes en speel avond georganiseerd. Nim vermaakt zich met de treintjes en de Duplo. Zo leuk dat ze elke avond iets simpels organiseren, waar heel veel plezier aan word beleeft.

VRIJDAG

27Het is alweer vrijdag. Wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt. Vanmorgen staat er een boswandeling op de planning met als doel een groot open stuk tussen de rotsen bereiken dat Le Lagon Bleu heet. Het water schijnt hier hartstikke blauw te zijn.

28Eenmaal aan de wandel, een flinke klim blijkt het te zijn. Oef, ik heb dus 0 conditie haha. Op het hoogste punt een kijkje tussen de bomen door met een tof uitzicht. Toch nog iets moois gezien na de zware tocht, want bij de rotsen en het blauwe water komen we niet, het is afgezet met omheining en een bordje ‘Danger’. Jammer!

26Kind op bed, voetjes laten rusten, en een man die voor de lunch zorgt… Ik hou van vakantie 🙂

25Nog een favoriet: Pannenkoekjes met boter en maple syrup. In een fijn zonnetje ook nog eens!

24De mini man is wakker, en er word heftig gekleurd en gestickerd aan de buitentafel.

23Daarna vertrekken we naar dat plekje aan de andere kant van het water bij de camping. Verkoeling opzoeken in het water. Blauw, blauw, blauw… echte vakantie sfeer!

8En dit keer waag ik ook een poging in het water, ik ben niet zo’n waterratje dus laat Kay altijd gaan met Nim haha. Maar het was leuk!

6Steentjes… Erg boeiend.

ZATERDAG

3We starten rustig op Zaterdag.

22In de middag rijden we terug naar St Leonard du Bois, we hadden nog een leuke plek gezien waar er in de rivier gespeeld kon worden. De mannen vermaken zich meer dan, terwijl ik van de rust geniet op een kleed in het gras.

4Nim komt me af en toe gezelschap houden als hij wat te eten/snoepen wil.

5Schatje!
Uiteindelijk hebben we hier bijna 4 uur gezeten.

21Elke avond als Nim naar bed gaat, zitten wij uren te kletsen aan de buitentafel. Heerlijk!

ZONDAG

1Zondag, onze laatste dag! Wat is de week snel gegaan zeg. We rijden een stuk, en komen uit in Beaumont sur Sarthe. We smikkelen allemaal van een echte Franse croissant van een Boulangerie. Smaakt zo anders dan de croissantjes thuis!

19En na een lekkere wandeling door het plaatsje gaan we weer terug naar de camping. Spelen!

18En we spelen nog wat…

20Er wordt gekleurd…

2En we spelen nog meer.

‘S avonds zijn we druk met inpakken, schoonmaken, en aan het voorbereiden op de terugreis qua eten en tussenstops. We willen helemaal niet naar huis! Maar we kunnen terugkijken op een heerlijke week op de camping en omgeving.

Er komt nog een artikel aan, met mooiere foto’s, details van de plaatsjes en dorpjes waar we waren, en over hoe de camping bevallen is. So stay tuned for more Vive La France 😉

Fijne week!

About Pauline

Ik ben Pauline, de jonge, creatieve mama achter deze blog. Ik woon samen met Kay in een klein huisje in Rotterdam, en op 2 Mei 2013 werd onze zoon Nim geboren, hij maakte ons mama en papa.