Dear Diary #9

We hebben vorige week een fijne week vakantie gevierd in een huisje in de Ardennen, daar waren we echt even aan toe. Weg van alles, en een totaal andere omgeving ook. Vrijdagavond kwamen we thuis en werd ik ziek, en na een hele zaterdag op de bank moest ik zondags weer werken en was ik in de avond helemaal op. Vandaar dat de diary deze week een dagje later dan normaal online staat! Kijk mee naar onze fijne vakantieweek…

MAANDAG

Na zo’n drie en een half uur rijden met maar 1 korte tussenstop komen we aan bij de watervallen van Coo. Een favo plekje van ons. Het ligt vlakbij het bungalow park waar we een huisje gehuurd hebben, en gezien je pas na drie uur mag inchecken hebben we nog een uurtje tijd om te doden. Heerlijk om dat hier te doen. Nim vind het allemaal prachtig, en daar genieten we van.

Zo’n vierenhalf jaar geleden, waren Kay en ik samen op dit plekje. We vertoefden onder een boom, aan het water bovenaan de watervallen van Coo. Er kraakte en piepte wat, maar we konden niet plaatsen wat het precies was… we gingen iets verderop zitten in het zonnetje en dus onder de boom vandaan, en dat was maar goed ook. Zo’n 2 minuten na het verplaatsen knakte er een enorme tak van de boom af waar we net onder zaten. Enorm geschrokken, en nog flink wat maanden durfde ik niet onder de bomen door te lopen (hahaha). Nu we hier weer waren zagen we het meteen, de boom is weg!!

Woohoo, we zijn binnen. En check even ons uitzicht voor een paar dagen. Echt niet vervelend!

We chillen de rest van de dag lekker op de bank, we hadden genoeg boodschapjes meegenomen van huis om er niet uit te hoeven. En na een stapel pannenkoeken ga ik Nim lekker in bad doen. Bij de Lush haalde ik voor we weg gingen nog wat badproducten, waaronder een waar het water helemaal roze van werd. Nim vond het prachtig!

DINSDAG

Dinsdagochtend schijnt er een klein zonnetje. We vertrekken al vroeg naar Parc Chlorophyl. Een heel tof speel, natuur en ontdek park midden in de bossen. Kay en ik zijn er samen al eens geweest en het leek ons super leuk om er met Nim heen te gaan. Helaas was het best koud, en begon het toch ook wat te regenen. We gaan gewoon nog eens terug als het mooier weer is!

Na een lunch op het park gaan we weer richting het huisje, en vertoeven de middag binnen omdat het regent. We eten vroeg om op tijd in het zwembad te zijn. Na een uurtje zwemmen valt Nim bijna om van de slaap, en op de terugweg naar het huisje tukt hij dan ook in op Kay zijn schouder. Wij genieten van alle lichtjes die we zien in de verte, en van de heldere hemel vol felle sterren en natuurlijk de maan. Echt stukken mooier, op zo’n plek als de Ardennen.

Cutie!

WOENSDAG

Woensdag zou het wederom slecht weer worden. We besluiten binnen activiteiten op te zoeken en komen uit op een aquarium in Luik. Ik werd helemaal blij van het trappenhuis dat compleet van marmer was <3.

Deze Zandaaltjes, dikke lol gehad om ze haha.

Naast een hal vol aquariums met vissen was het ook een museum met opgezette dieren. Best creepy!

Nog even voor Dory spelen voor we richting het winkelcentrum in Luik gaan om een boodschapje te doen.

Een vermoeide Nim, een beetje kribbig, en niet willen lopen. Wij hebben toch echt de kinderwagen nog mee op dit soort dagen. Want 15 kilo’s moeten tillen is niet te doen.

In de avond val Nim bij me op de bank in slaap, en stookt Kay een vuurtje. We hebben hier geen Wifi, en maar twee belgische zenders… de rest is duits en frans. Flink afkicken maar toch ook best lekker!

DONDERDAG

Donderdag word er een zonnetje verwacht, we zijn wederom lekker vroeg op pad en rijden richting het plaatsje Bouillon.

Hello! Kay maakt foto’s, en Ik daag Nim uit om lekker mee te lopen. Het zelf lopen is deze vakantie best een uitdaging. Hij is veel moe, en daardoor wat humeurig. Gelukkig helpt gek doen altijd, en kunnen er wat sprintjes en lachjes vanaf.

We bezoeken een Chateau. Kay vind dit soort dingen helemaal geweldig, en Nim en ik hebben het vooral koud zo bovenop een hele hoge berg in de wind haha.

Maar, het uitzicht is erg mooi!

De kleine vent is er klaar mee, en wil niet meer lopen. Wat een sneu koppie :(. Zo kan het ook lopen als je denkt iets gezelligs te gaan doen. We beloven hem een lekkere croissant en een surprise eitje als we de berg af zijn. Bij een Boulangerie & Patisserie halen we onze lunch en duiken de auto weer in. De kleine man een filmpje aan, en weer helemaal blij met eten en chocolade.

We zijn best vroeg terug op het park, en na even een uurtje bankhangen gaan we richting de speeltuin.

Een speeltuin bovenop een hoge berg. Nim heeft de grootste lol in deze buizen.

Na het avondeten duiken we het zwembad weer in. Zijn favoriet! Hij heeft de grootste pret, en als het zwembad dicht gaat vind ‘ie dat helemaal niet leuk.

VRIJDAG

Vrijdagochtend. Time to go! We eten de koelkast eerst nog even leeg, scheelt weer inpakken 😉

Na een oproepje op Instagram met de vraag voor leuke plekjes in Maastricht, komen we uit bij De Brandweerkantine. Het is onze tussenstop voor we echt naar huis gaan.

We ontbijten er, en Nim speelt en leeft zich uit. Wat een toffe plek in een oude Brandweerkazerne!

Zelfs de brandpaal staat er nog!

We slenteren door Maastricht, en ik vergeet gewoon helemaal foto’s te maken. We hebben besloten dat we zeker nog eens met z’n tweetjes terug moeten.

Ik had die heerlijke wollen deken van Little&Pure mee op vakantie. In de auto heb ik het altijd zo koud, dat ik op de terugweg hem lekker over me heen heb gelegd. Ik heb last van reisziekte, en voel me ook niet helemaal top.. dan is zo een dekentje extra fijn! Nog 2,5 uur te gaan in de auto voor we thuis zijn.

Rond 19.00 zijn we dan eindelijk thuis na een tussenstop bij de MacDonalds, ik plof op de bank en ben helemaal niet lekker… maar gelukkig niet op vakantie ziek geweest!

ZATERDAG

Ik heb een buikgriepje te pakken. Poeh, is dat even rot. Ik lig de hele dag op de bank, en Kay is druk bezig in de tuin. Onwijs fijn dat alle troep weg is, en we een eigen tuintje kunnen gaan creeeren binnenkort! Nim is opgepikt door Opa en Oma die hem hebben gemist. Ik had dus echt even rust, dat was wel fijn. Geen foto’s van deze dag, want ja… de hele dag onder de wol!

ZONDAG

Zondagochtend voel ik me na een goede nachtrust al stukken beter. Nim speelt in de ochtend lekker met zijn hard gemiste speelgoed. Op vakantie gaan heeft zo zijn voordelen qua spelen als je weer thuis komt 😉 Kay gunt me nog even een rustige ochtend en neemt Nim mee naar de bioscoop. Als de mannen terug komen van de bios brengen ze mij met de auto naar werk, en halen me na het werk weer op. Ik ben verwend, ik weet het 😉

Wat een leuke week hebben we gehad! Zo jammer dat vakanties zo snel voorbij gaan. Fijne nieuwe week!

About Pauline

Ik ben Pauline, de jonge, creatieve mama achter deze blog. Ik woon samen met Kay in een klein huisje in Rotterdam, en op 2 Mei 2013 werd onze zoon Nim geboren, hij maakte ons mama en papa.